Τα παιδιά της Γ1 τάξης του σχολείου μας ταξίδεψαν μαζί με το πρόγραμμα : <<Το πάρκο Σταύρος Νιάρχος ταξιδεύει >>, στον κόσμο των φυτών του πάρκου.
Μέσα από πολυαισθητηριακά παιχνίδια ,παρατήρηση και έρευνα τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τα χρώματα και αρώματα του πάρκου. Γνώρισαν τα μεσογειακά φυτά και τις ιδιότητές τους.
Στο τέλος του προγράμματος πήραν μαζί τους ένα ευωδιαστό φυτό , τη λεβάντα που φύτεψαν τα ίδια σε origami γλαστράκι από ανακυκλώσιμο χαρτί, για να ταξιδέψει και στη δική τους γειτονιά.
Και φυσικά παίξαμε και απολαύσαμε το πανέμορφο τοπίο !!
Δείτε το ταξίδι μας !!!!!
Ρωμιοσύνη
Το αριστουργηματικό ποίημα του Γ. Ρίτσου, εμπνευσμένο από τον τεράστιο αγώνα του λαού μας ενάντια στον φασισμό και τον ναζισμό, ύμνος στην ελευθερία των Ελλήνων της γενιάς του «ΟΧΙ», έδωσε φτερά και ώθηση στον αγώνα ενάντια στη δικτατορία. Τότε και τώρα και πάντα ζωντανό και επίκαιρο. Γιατί τελικά όλες οι εθνικές γιορτές της πατρίδας μας είναι ένας διαρκής ύμνος στην ακεραιότητα, τον ανθρωπισμό, την ελευθερία, τη γενναιότητα και το δίκιο!
Αὐτὰ τὰ δέντρα δὲ βολεύονται μὲ λιγότερο οὐρανό,
αὐτὲς οἱ πέτρες δὲ βολεύονται κάτου ἀπ᾿ τὰ ξένα βήματα,
αὐτὰ τὰ πρόσωπα δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸν ἥλιο,
αὐτὲς οἱ καρδιὲς δὲ βολεύονται παρὰ μόνο στὸ δίκιο.
Ἐτοῦτο τὸ τοπίο εἶναι σκληρὸ σὰν τὴ σιωπή,
σφίγγει στὸν κόρφο του τὰ πυρωμένα του λιθάρια,
σφίγγει στὸ φῶς τὶς ὀρφανὲς ἐλιές του καὶ τ᾿ ἀμπέλια του,
σφίγγει τὰ δόντια. Δὲν ὑπάρχει νερό. Μονάχα φῶς.
Ὁ δρόμος χάνεται στὸ φῶς κι ὁ ἴσκιος τῆς μάντρας εἶναι σίδερο.
Μαρμάρωσαν τὰ δέντρα, τὰ ποτάμια κ᾿ οἱ φωνὲς μὲς στὸν ἀσβέστη τοῦ ἥλιου.
Ἡ ρίζα σκοντάφτει στὸ μάρμαρο. Τὰ σκονισμένα σκοίνα.
Τὸ μουλάρι κι ὁ βράχος. Λαχανιάζουν. Δὲν ὑπάρχει νερό.
Ὅλοι διψᾶνε. Χρόνια τώρα. Ὅλοι μασᾶνε μία μπουκιὰ οὐρανὸ πάνου ἀπ᾿ τὴν πίκρα τους.
Τὰ μάτια τους εἶναι κόκκινα ἀπ᾿ τὴν ἀγρύπνια,
μία βαθειὰ χαρακιὰ σφηνωμένη ἀνάμεσα στὰ φρύδια τους
σὰν ἕνα κυπαρίσσι ἀνάμεσα σὲ δυὸ βουνὰ τὸ λιόγερμα.
Τὸ χέρι τους εἶναι κολλημένο στὸ ντουφέκι
τὸ ντουφέκι εἶναι συνέχεια τοῦ χεριοῦ τους
τὸ χέρι τους εἶναι συνέχεια τῆς ψυχῆς τους -
ἔχουν στὰ χείλια τους ἀπάνου τὸ θυμὸ
κ᾿ ἔχουνε τὸν καημὸ βαθιὰ-βαθιὰ στὰ μάτια τους
σὰν ἕνα ἀστέρι σὲ μία γοῦβα ἁλάτι.
Ὅταν σφίγγουν τὸ χέρι, ὁ ἥλιος εἶναι βέβαιος γιὰ τὸν κόσμο
ὅταν χαμογελᾶνε, ἕνα μικρὸ χελιδόνι φεύγει μὲς ἀπ᾿ τ᾿ ἄγρια γένειά τους
ὅταν κοιμοῦνται, δώδεκα ἄστρα πέφτουν ἀπ᾿ τὶς ἄδειες τσέπες τους
ὅταν σκοτώνονται, ἡ ζωὴ τραβάει τὴν ἀνηφόρα μὲ σημαῖες καὶ μὲ ταμποῦρλα.
Τόσα χρόνια ὅλοι πεινᾶνε, ὅλοι διψᾶνε, ὅλοι σκοτώνονται
πολιορκημένοι ἀπὸ στεριὰ καὶ θάλασσα,
ἔφαγε ἡ κάψα τὰ χωράφια τους κ᾿ ἡ ἁρμύρα πότισε τὰ σπίτια τους
ὁ ἀγέρας ἔριξε τὶς πόρτες τους καὶ τὶς λίγες πασχαλιὲς τῆς πλατείας
ἀπὸ τὶς τρῦπες τοῦ πανωφοριοῦ τους μπαινοβγαίνει ὁ θάνατος
ἡ γλῶσσα τους εἶναι στυφὴ σὰν τὸ κυπαρισσόμηλο
πέθαναν τὰ σκυλιά τους τυλιγμένα στὸν ἴσκιο τους
ἡ βροχὴ χτυπάει στὰ κόκκαλά τους.
Πάνου στὰ καραούλια πετρωμένοι καπνίζουν τὴ σβουνιὰ καὶ τὴ νύχτα
βιγλίζοντας τὸ μανιασμένο πέλαγο ὅπου βούλιαξε
τὸ σπασμένο κατάρτι τοῦ φεγγαριοῦ.
Τo ψωμὶ σώθηκε, τὰ βόλια σώθηκαν,
γεμίζουν τώρα τὰ κανόνια τους μόνο μὲ τὴν καρδιά τους.
Τόσα χρόνια πολιορκημένοι ἀπὸ στεριὰ καὶ θάλασσα
ὅλοι πεινᾶνε, ὅλοι σκοτώνονται καὶ κανένας δὲν πέθανε -
πάνου στὰ καραούλια λάμπουνε τὰ μάτια τους,
μία μεγάλη σημαία, μία μεγάλη φωτιὰ κατακόκκινη
καὶ κάθε αὐγὴ χιλιάδες περιστέρια φεύγουν ἀπ᾿ τὰ χέρια τους
γιὰ τὶς τέσσερις πόρτες τοῦ ὁρίζοντα....
....................................................................................
Μὲ τόσα φύλλα νὰ σοῦ γνέφει ὁ ἥλιος καλημέρα
μὲ τόσα φλάμπουρα νὰ λάμπει ὁ οὐρανὸς
καὶ τοῦτοι μὲς στὰ σίδερα καὶ κεῖνοι μὲς στὸ χῶμα.
Σώπα, ὅπου νἄναι θὰ σημάνουν οἱ καμπάνες.
Αὐτὸ τὸ χῶμα εἶναι δικό τους καὶ δικό μας.
Κάτου ἀπ᾿ τὸ χῶμα, μὲς στὰ σταυρωμένα χέρια τους
κρατᾶνε τῆς καμπάνας τὸ σκοινὶ - περμένουνε τὴν ὥρα, δὲν κοιμοῦνται,
περμένουν νὰ σημάνουν τὴν ἀνάσταση. Τοῦτο τὸ χῶμα
εἶναι δικό τους καὶ δικό μας - δὲ μπορεῖ κανεὶς νὰ μᾶς τὸ πάρει.
Ένα πολύ ενδιαφέρον blog, στο οποίο αναρτώνται εργασίες των μαθητών της Δ1 Τάξης με θέμα το δάσος, είναι αυτό της κ. Ελένης Χάρου: Eleni's class
ΟΜΑΔΙΚΑ ΕΡΓΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟ ΔΑΣΟΣ- Δ1 (2021-22)
Τα παιδιά της Δ1 (2021-22) συζητούν και γράφουν τι μας προσφέρει το δάσος
Σελίδα 5 από 13
Ο κ. Βαγγέλης Χριστόπουλος, καθηγητής Πληροφορικής του Σχολείου μας, προτείνει μια δωρεάν εφαρμογή για γονικό έλεγχο, την K9 Web Protection. Το K9 Web protection είναι μια εφαρμογή με την οποία μπορείτε να προστατέψετε τα παιδιά σας από ανεπιθύμητο περιεχόμενο στο διαδίκτυο. Με την εφαρμογή αυτή θα καταφέρετε να ελέγξετε την διαδικτυακή δραστηριότητα του υπολογιστή σας κάνοντας εύκολη υπόθεση την απαγόρευση πρόσβασης σε κακόβουλες κατηγορίες σελίδων. Έναν σύντομο οδηγό εγκατάστασης του K9 Web Protection μπορείτε να βρείτε εδώ
"eTwinners as Pros": 1ο Ευρωπαϊκό Βραβείο 2022
"Robo-Code": 1ο Ευρωπαϊκό Βραβείο 2020
"In Darwin's Steps" - 1o Ευρωπαϊκό Βραβείο 2017
"Me in Time" Ειδικό Βραβείο 2019: έργο με θέμα την Δημοκρατική Συμμετοχή
"A World of "Famous" Difference" - 1o Βραβείο στον Εθνικό Διαγωνισμό eTwinning 2017
Το σχολείο μας συμμετέχει στη ευρωπαϊκή δράση Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης Σχολείων eTwinning.
Το eTwinning αποτελεί Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Δράση που προάγει τη συνεργασία μεταξύ των σχολείων.
Επιστολή του Tibor Navracsics, Μέλους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής υπεύθυνου για θέματα Παιδείας, στην Δ/ντρια του Σχολείου μας
Το σχολείο μας συμμετείχε στο European School Radio τα σχολικά έτη 2013-2014 & 2014-2015
Αναρτήσεις στο ιστολόγιο του ESR και Σύντομες Θεματικές Εκπομπές 2014-15
Αναρτήσεις στο ιστολόγιο του ESR, Σύντομες Ειδήσεις & Εκπομπές 2013-2014
ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ & ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ
2015-2016
2013-2014
Eτικέτα Ποιότητας eTwinning 2013 για το σχολείο & για τους μαθητές της Στ' (2012-13)
Ετικέτα Ποιότητας eTwinning για την Ε' τάξη & την Στ' τάξη (2011-12)
Πιστοποιητικό Συμμετοχής στo Διαγωνισμό generations@school της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
Ευχαριστήριο από Διεθνές Μουσείο Παιδικής Τέχνης
Ευχαριστήριο από VSAHellas