Δημιουργώ όσο μένω στο σπίτι: ΕΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΟ

Όπως όλοι γνωρίζουμε όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα παραμείνουν κλειστά μέχρι τις 26/3, πιθανώς και για περισσότερο χρονικό διάστημα αν κριθεί απαραίτητο. Ας μην ξεχνάμε όμως ότι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ. Τα σχολεία κλείσανε με σκοπό να απομονωθούμε, να μείνουμε σπίτι, έτσι ώστε να μην προσβληθούμε αρχικά εμείς και στη συνέχεια μεταδώσουμε και σε άλλους τον κορωνοϊό.

Για να συνεχίσουν να είναι δημιουργικές οι μέρες μας όσο τα σχολεία είναι κλειστά προτείνονται τα ακόλουθα:

Οι μαθητές των τάξεων Δ, Ε, ΣΤ που έχουν πρόσβαση σε υπολογιστή ή τάμπλετ, μπορούν να συνεχίσουν να εργάζονται εξ' αποστάσεως πάνω στο ήδη υπάρχον πρόγραμμα eTwinning (https://twinspace.etwinning.net/93409/pages/page/841633) που δουλεύαμε μέχρι τώρα. Υπενθυμίζω ότι το τρέχον θέμα του σχολείου μας είναι "Κόσμημα από ανακυκλώσιμα υλικά" όπου οι μαθητές σχεδιάζουν κυρίως μενταγιόν και σκουλαρίκια τα οποία στη συνέχεια εκτυπώνουμε χρησιμοποιώντας νήμα από ανακυκλωμένα ψυγεία, μέσω του τρισδιάστατου εκτυπωτή του σχολείου.


Η υποδομή ήδη υπάρχει και η διαδικασία έχει ως εξής: Κάθε μαθητής έχει τον προσωπικό του λογαριασμό στην διαδικτυακή πλατφόρμα τρισδιάστατης σχεδίασης Tinkercad (https://www.tinkercad.com) μέσω του λογαριασμού του σχολείου. Για να εισέλθει ο μαθητής στην πλατφόρμα χρειάζεται να ακολουθήσει τον σύνδεσμο "Join your class" που βρίσκεται στην αρχική σελίδα και στην συνέχεια να υποβάλει τον κωδικό της τάξης που του έχει δοθεί, καθώς και το ψευδώνυμο του (nickname), όταν αυτά του ζητηθούν.
Όλοι οι μαθητές των παραπάνω τάξεων είναι ήδη εξοικειωμένοι τόσο με την πλατφόρμα όσο και με την σχεδίαση στις τρεις διαστάσεις και πλέον γνωρίζουν τι ακριβώς πρέπει να κάνουν. Kάθε σχέδιο μαθητή δίνει επίσης την δυνατότητα υποβολής σχολίων, οπότε εκεί μπορεί ο κάθε μαθητής να υποβάλει ερωτήσεις αν θέλει, ή ακόμη και να ζητήσει βοήθεια εξ' αποστάσεως στην σχεδίαση, μέσω της υποβολής νέου σχολίου.
Θα επιβλέπονται καθημερινά όλα τα νέα σχέδια που θα γίνουν αυτή την περίοδο. Οι μαθητές να φροντίσουν να βλέπουν και τα σχόλια σε κάθε νέο τους σχέδιο (η συγκεκριμένη δυνατότητα της πλατφόρμας μέχρι τώρα δεν είχε υπάρξει απαραίτητη).

Εάν κάποιος μαθητής έχει ξεχάσει το ψευδώνυμο ή τον κωδικό τάξης, μπορεί ένας από τους δύο γονείς να επικοινωνήσει κατευθείαν μαζί μου στο dfotiou(at)gmail.com προσδιορίζοντας το όνομα, το επίθετο και το τμήμα του μαθητή και απαντώντας θα του τα στείλω.

Οι μαθητές των τάξεων Α, Β, Γ έχουν ήδη προμηθευτεί αρκετά υλικά από την αρχή της χρονιάς και σίγουρα υπάρχουν πολλά άλλα διαθέσιμα στο σπίτι. Θα μπορούσαν να εμπνευστούν και να υλοποιήσουν (με την βοήθεια των γονέων όπου απαιτείται) ιδέες από το βιβλίο "365 μέρες χωρίς τηλεόραση - Δημιουργικές ιδέες για σας και το παιδί σας" το οποίο είναι διαθέσιμο μέσω του ιστότοπου issuu (https://issuu.com/kastaniotis_editions/docs/365_meres_horis_tileorasi). Μια έκθεση στο σχολείο, στο τέλος του έτους, με έργα που έγιναν την περίοδο που τα σχολεία είναι κλειστά λόγω του ιού θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Οι μαθητές ΟΛΩΝ των τάξεων (οι μικρότερες τάξεις με την βοήθεια των γονέων) μπορούν να περιηγηθούν στα τρισδιάστατα εκθέματα που έχουν αναρτήσει διάφορα μουσεία ανά τον κόσμο και να δούνε τα αρχεία 3D που έχουν δημιουργηθεί από τις τρισδιάστατες σαρώσεις των εκθεμάτων των μουσείων αυτών, καθώς και να παρατηρήσουν το κάθε έκθεμα από κάθε επιθυμητή όψη σε μεγάλη ανάλυση.

Μπορείτε να ξεκινήσετε βλέποντας το Βρετανικό Μουσείο: https://sketchfab.com/britishmuseum/models
Επίσης μπορείτε να δείτε μια ολόκληρη συλλογή από διάφορα Μουσεία ανά τον κόσμο με τρισδιάστατα εκθέματα: https://sketchfab.com/members?segment=organization%2Fmuseum

Για δει κάποιος τα αρχεία σε μορφή 3D πρέπει να κάνει κλικ επάνω στο κάθε εικονίδιο και να περιμένει να φορτώσει το νέο παράθυρο που θα ανοίξει. Για την περιήγηση χρειάζεται να γνωρίζετε τα εξής:
- Περιστροφή (rotate): Χρησιμοποιούμε click&drag πάνω στο τρισδιάστατο μοντέλο
- Μεγέθυνση/Σμικρυνση (zoom): Χρησιμοποιούμε την ροδέλα του ποντικιού (scroll in/out)
- Μετακίνηση (pan): Χρησιμοποιούμε ταυτόχρονα τα πλήκτρα Ctrl και Shift (cmd και Shift σε MacOS)
Αξίζει να περιηγηθεί ο κάθε χρήστης σε πλήρη οθόνη.

Κάθε εμπόδιο είναι μια ευκαιρία για να γίνουμε πιο δυνατοί και πιο δημιουργικοί. Εύχομαι υγεία σε όλους και γρήγορα να ξεπεραστεί η πανδημία χωρίς άλλες απώλειες.

Δημήτρης Φωτίου
Εκπαιδευτικός ΠΕ08 - Καλλιτεχνικών Μαθημάτων
10ο Δ.Σ. Ηλιούπολης