Η Ε΄ ενημερώνει για το Σχολικό Εκφοβισμό

Στις 6 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού ή, όπως είναι ευρέως γνωστή, Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Bullying οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄τάξης οργάνωσαν εκδήλωση τστο χώρο του σχολείου με στόχο να ενημερώσουν τα παιδιά της Στ? τάξης για το φαινόμενο του bullying. Το Bullying αποτελεί ένα από τα σοβαρότερα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα με πολυπληθή κρούσματα σε παγκόσμιο επίπεδο. Τα θύματά του είναι παιδιά τα οποία υπόκεινται σε σωματική ή λεκτική βία, ή σε συνδυασμό και των δύο, άνευ λόγου. Οι θύτες τους είναι συνήθως είτε συνομήλικοι, ή λίγα χρόνια μεγαλύτεροι συμμαθητές τους από το κοινό σχολικό τους περιβάλλον. Το bullying μπορεί να διαταράξει τη ψυχοσωματική υγεία των παιδιών, ακόμη και στην περίπτωση, που δεν υποστούν, οποιασδήποτε μορφής, άσκηση σωματικής βίας. Στην παρουσίαση του φαινομένου τα παιδιά της Ε? τάξης ένημέρωσαν κυρίως για τους τρόπους με τους οποίους το θύμα αλλά και οι παρατηρητές μπορούν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της βίας στο σχολείο. Στα πλαίσια του προγράμματος Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης (eTwinning), του σχεδίου εργασίας ?Me and the World? και της δραστηριότητας ?Taking care of myself at school? ,

Click to play this Smilebox slideshow
Create your own slideshow - Powered by Smilebox
Create your own picture slideshow

τα παιδιά της Ε΄τάξης εκτέθηκαν σε οπτικό (βίντεο)και έντυπο υλικό σχετικό με το θέμα και συμμετείχαν σε μια σειρά από δραστηριότητες θεατρικού παιχνιδιού (drama games, bullying scenarios) σε συνδυασμό με το πρόγραμμα φιλαναγνωσίας ?Books on Wheels? (μεταφορά του σκηνικού του βιβλίου ?The Gruffalo? στο προαύλιο του σχολείου). Στη συνέχεια, συνεργάστηκαν με μαθητές και μαθήτριες από σχολείο της Πολωνίας και δημιούργησαν συνεργατικά ηλεκτρονικά έργα με θέμα τον Εκφοβισμό, τα οποία "ανέβασαν" στην πλατφόρμα του προγράμματος (TwinSpace). Στη διάρκεια της παρουσίασης οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄τάξης ενημέρωσαν (αγγλικά και ελληνικά) για τα είδη του εκφοβισμού (σωματικός, λεκτικός, συναισθηματικός, ηλεκτρονικός), τους συμμετέχοντες (θύτης, θύμα, παρατηρητές) και τους τρόπους αντιμετώπισης του (ενίσχυσης του αυτοσυναισθήματος, σεβασμός στην διαφορετικότητα και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια). Τέλος, μέσα από ψηφιακές και συμβατικές ζωγραφιές, φωτοιστορίες, βίντεο και μια μικρού μήκους ταινία τα παιδιά παρουσίασαν το πρόβλημα του εκφοβισμού και τις πιθανές λύσεις του.

Πατήστε εδώ για να επισκεφθείτε το TwinSpace του eTwinning έργου ?Me and the world?

Πατήστε εδώ για να παρακολουθήσετε την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της δραστηριότητας για το Σχολικό Εκφοβισμό

Πατήστε εδώ για να ενημερωθείτε για το πρόγραμμα ?Books on Wheels?

Υπεύθυνη Προγράμματος eTwinning

Ναταλία Τζίτζη