"Be gr8ful"- Δραστηριότητες προγράμματος

"Be gr8ful" - Παρουσίαση eTwinning έργου (σειρά διαφανειών που συνοδεύουν την αναφορά των δραστηριοτήτων του προγράμματος Be gr8ful ' η οποία ακολουθεί παρακάτω)

Be gr8ful Presentation (φωτογραφίες από την παρουσίαη των δραστηριοτήτων του προγράμματος στο α΄μέρος της εκδήλωσης στις 10 Ιουνίου 2019) Σημ.: Το link είναι ανενεργό. Όσοι γονείς επιθυμούν να δουν την παρουσίαση παρακαλούνται  να επικοινωνησουν με την Υπεύθυνη Ψηφιακής Ασφάλειας (2109700139)

Το σχολικό έτος 2018- 2019 τα παιδιά της Β’ τάξης ασχοληθήκαμε, στο πλαίσιο της δράσης eΤwinning, με ένα πρόγραμμα κοινωνικής επιχειρηματικότητας και τίτλο "Be gr8ful" ("Να είσαι ευγνώμων"). Το "Be gr8ful" προωθούσε την ανάπτυξη των ανθρώπινων αξιών και βασίστηκε σε ιδέα της ειδικής παιδαγωγού του σχολείου μας κας Νατάσσας Μπελίτσου.  Χρησιμοποιώντας βιβλία και οπτικό υλικό από το YouTube μάθαμε για τις ανθρώπινες αξίες και σχέσεις.  

Στόχος ήταν εμείς και οι οικογένειές μας να καταφέρουμε να αξιοποιήσουμε στην καθημερινότητά μας τις αξίες της χαράς και της ευγνωμοσύνης και να παράγουμε χαρά. Πιο συγκεκριμένα, ήρθαμε αντιμέτωποι με κοινωνικά προβλήματα του κόσμου και της τοπικής κοινωνίας και ανακαλύψαμε λύσεις, χρησιμοποιώντας τη φαντασία μας και τη δημιουργικότητα μας. 

Συνεργαστήκαμε με σχολεία από την Ελλάδα, την Τουρκία και την Τσεχία. Μάθαμε λέξεις στα τσέχικα και στα τούρκικα. Δεν ήταν και εύκολο… Διαβάσαμε βιβλία, τα οποία αγαπήσαμε πολύ. Συστηθήκαμε μέσα από τις ζωγραφιές μας, δίνοντας πληροφορίες για τον εαυτό μας και τις συνήθειές μας. 

Συναντηθήκαμε μαζί με τους φίλους μας από τα συνεργαζόμενα σχολεία, διαδικτυακά, λίγο πριν τα Χριστούγεννα και ανταλλάξαμε ευχές με κάρτες και όχι μόνο. 

Δημιουργήσαμε το δικό μας Happiness Cloud στο εργαστήριο eTwinning, βρίσκοντας τις δραστηριότητες που μας κάνουν ευτυχισμένους στο σχολείο, την τάξη, το προαύλιο, το σπίτι. Ως κομμάτι αυτής της δραστηριότητας, δημιουργήσαμε υπέροχες ζωγραφιές, όπου αποτυπώσαμε ο καθένας ξεχωριστά τι μας κάνει ευτυχισμένους. 

Σ’ αυτή τη δραστηριότητα συμμετείχαν και οι γονείς μας,

δίνοντας τις δικές τους απαντήσεις στο τι κάνει εκείνους ευτυχισμένους μέσα στην οικογένεια. 

Μάθαμε επίσης πώς μπορούμε να είμαστε ασφαλείς στο διαδίκτυο και ότι το TwinSpace είναι ένας ασφαλής χώρος συνεργασίας, που μόνο με τους κωδικούς μας μπορούμε να μπούμε.  

Στο μάθημα της Γυμναστικής, που είναι από τα αγαπημένα μας, συζητήσαμε πώς θα περνάμε ακόμα καλύτερα. Αποφασίσαμε πως για να λείψουν οι τσακωμοί και να είμαστε όλοι χαρούμενοι θα αλλάξουμε τη συμπεριφορά μας. Έτσι προσπαθούμε να παίζουμε δίκαια, να σεβόμαστε τους συμμαθητές μας, να μην κοροϊδεύουμε και να βοηθάμε τους συμπαίκτες και τους αντιπάλους. Όταν νοιάζομαι για το πώς αισθάνονται οι συμμαθητές μου, αλλά κι όταν εκείνοι νοιάζονται πώς αισθάνομαι εγώ, τότε γινόμαστε όλοι χαρούμενοι! 

Παρακολουθήσαμε διάφορα βιντεάκια με αυτοτελείς ιστορίες από το κανάλι «ΝΑΙ ΜΠΟΡΩ», τα οποία σας προτείνουμε να δείτε κι εσείς, όπως «Όταν οι καιροί είναι δύσκολοι», «Αχ, εκείνα τα παπούτσια» και "Τα άσχημα λαχανικά". Το καθένα ξεχωριστά έδινε το δικό του κοινωνικό μήνυμα και αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για αυτοβελτίωση. 

Παρακολουθώντας τα βιντεάκια εμπνευστήκαμε κι εμείς και καταγράψαμε τα θετικά στοιχεία των φίλων μας. Δημιουργήσαμε έτσι μικρά τετραδιάκια με τα θετικά στοιχεία της προσωπικότητάς μας. 

Μια πολύ αξιόλογη επίσκεψη που πραγματοποιήσαμε ήταν αυτή στο Μουσείο Συναισθημάτων, όπου είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για το συναίσθημα του θυμού. Σημαντικό, δυνατό συναίσθημα, το οποίο μάθαμε πώς μπορούμε να το ελέγχουμε, για να μην καταστρέφει σημαντικές στιγμές ηρεμίας, χαράς και ευτυχίας. 

Στις 20 Μαρτίου 2019, Παγκόσμια Ημέρα Χαράς, τραγουδήσαμε μπροστά σε όλο το σχολείο τον Ύμνο στη Χαρά, του Μπετόβεν. Νιώσαμε ευτυχία βλέποντας την ικανοποίηση στα μάτια των συμμαθητών μας. 

Στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Νερού, ενημερωθήκαμε από την κα Μανουσοπούλου Σήλια για το πολύτιμο αυτό αγαθό. Νιώσαμε ευγνώμονες, για την επάρκεια που μας παρέχεται σε σχέση με άλλους λαούς και αντιληφθήκαμε πόσο προσεκτικοί πρέπει να είμαστε στην κατανάλωσή του. 

Στα πλαίσια του προγράμματος και από την αρχή του έτους, φτιάξαμε έναν κουμπαρά, με σκοπό να διαθέσουμε τα χρήματα στο τέλος της χρονιάς όπου θα έδιναν περισσότερη χαρά. Συνειδητοποιήσαμε την σημαντικότητα της αποταμίευσης και της συλλογικής προσπάθειας και στα πλαίσια της κοινωνικής επιχειρηματικότητας, επιλέξαμε το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αργυρούπολης για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση για να προσφέρουμε, μαζί με την αγάπη μας, κάτι το οποίο θα τους είναι χρήσιμο στο σχολείο τους.

Ο διευθυντής του σχολείου, κος Γιώργος Μπούρχας, καθώς και η ψυχολόγος του σχολείου, μας τίμησαν με την επίσκεψή τους στο σχολείο μας, μας ενημέρωσαν και μας ευαισθητοποίησαν απέναντι στα άτομα με αναπηρία. 

Μετά από αυτή τη συνάντηση παρακολουθήσαμε την υπέροχη θεατρική παράσταση «Πιο δυνατός και από τον Σούπερμαν», η οποία αναφέρεται στη ζωή ενός παιδιού με αναπηρία και η οποία μας έκανε να συγκινηθούμε βαθιά. 

Είχαμε κι εμείς τη χαρά να επισκεφτούμε το Ειδικό Δημοτικό και να γνωρίσουμε από κοντά τους μικρούς ήρωες της ζωής. Παίξαμε, τραγουδήσαμε και ζωγραφίσαμε μαζί τους και τους προσφέραμε τα πασχαλινά μας δώρα. Τους νιώσαμε πολύ κοντά μας και γίναμε φίλοι. 

Τέλος ολοκληρώσαμε αυτή τη βαθιά σχέση που έχει αναπτυχθεί ανάμεσά μας την Τετάρτη 12 Ιουνίου 2019 που επισκεφτήκαμε το σχολείο τους, αποδεχόμενοι δική τους πρόσκληση για να παραβρεθούμε στην γιορτή λήξης του σχολείου. Ξαναείδαμε τους φίλους μας και τραγουδήσαμε μαζί τους. Είχαμε, επίσης,τη χαρά να τους προσφέρουμε τη δωρεά μας (δείτε σχετική ανάρτηση εδώ)

Χαιρόμαστε πολύ που ολοκληρώσαμε τις δραστηριότητες του έργου με την εκδήλωσή μας (10/6/2019) και όπως οι συνεργάτες μας , που οργάνωσαν παρόμοιες εκδηλώσεις στην Καισαριανή και στο Ντεβρέκ της Τουρκίας, νιώθουμε χαρά που καταφέραμε με τις μικρές δυνάμεις μας να «παράγουμε» ΠΟΛΛΗ ΧΑΡΑ!

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε ολόψυχα όλους τους εκπαιδευτικούς που μας συνόδεψαν σε αυτό το όμορφο ταξίδι, ξεκινώντας από τη διευθύντρια του σχολείου μας κα Κλεοπάτρα Λυμπεροπούλου, η οποία υποστηρίζει και αγκαλιάζει κάθε μας προσπάθεια. Την εκπαιδευτικό του Τμήματος Ένταξης κα Νατάσσα Μπελίτσου, που είχε και την αρχική ιδέα. Την κα Ναταλία Τζίτζη καθηγήτρια Αγγλικών, για όλη την οργάνωση του eΤwinning προγράμματος. Την κα Δώρα Μπαρουτάκη, για την έμπνευση που μας έδωσε να στήσουμε τα θεατρικά και όλη τη βοήθειά της για να τα παρουσιάσουμε στην εκδήλωση-παρουσίαση του έργου. Την κα Σταυρούλα Θεοδωροπούλου καθηγήτρια Μουσικής, για τη μουσική παιδεία που μας μετέδωσε μέσα από τη διδασκαλία των τραγουδιών. Τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής κα Κέλλυ Μπαλτά και κο Νίκο Κούκη, για τα παιχνίδια που μας έμαθαν κι έτσι έκαναν τη ζωή μας ακόμα πιο χαρούμενη και τέλος τις δασκάλες μας κα Ειρήνη και κα Χριστίνα. Φυσικά και πάνω απ’ όλα ευχαριστούμε τους γονείς μας, που στέκονται πάντα δίπλα μας και προσπαθούν άοκνα να μας κάνουν πιο ευτυχισμένους.

Οι εκπαιδευτικοί υπεύθυνες του eTwinning έργου

Ειρήνη Πούλη (Β1), Χριστίνα Κατσιαρη (Β2)