Τέχνη & Ενεργός Πολίτης

Στο πλαίσιο της τρίτης φάσης "Me in the Future" του eTwinning έργου Me in Time οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄τάξης, με την καθοδήγηση του εικαστικού του σχολείου κ. Δημήτρη Φωτίου, σχεδίασαν και εκτύπωσαν σφραγίδες με φράσεις-οδηγούς ζωής. Με τη βοήθεια των συνεργατών του έργου οι φράσεις μεταφράστηκαν σε 5 γλώσσες . Τα παιδιά δημιούργησαν με τις σφραγίδες γκράφιτι σε διάφορα σημεία στο ισόγειο του σχολικού κτιρίου. 

Ακολουθεί η περιγραφή της δραστηριότητας ελληνικά και αγγλικά από τον υπεύθυνο εικπαιδευτικό κ. Φωτίου. (για το οπτικό υλικό ακολουθήστε τον σύνδεσμο)

[FOR ENGLISH SCROLL DOWN]

 

Σφραγίζοντας μηνύματα για το μέλλον // Εγκατάσταση/δράση // Ε-ΣΤ δημοτικού
Υλικά: μελάνι, φελιζόλ, νάυλον/τρισδιάστατες εκτυπώσεις, μεταβλητές διαστάσεις

Η καλλιτεχνική δουλειά των μαθητών του δημοτικού σχολείου που δημιουργείται στο μάθημα των εικαστικών συχνά βρίσκει τη θέση της στους τοίχους του σχολείου. Ενώ αναμφισβήτητα τα παιδιά μαθαίνουν φτιάχνοντας, πολλές φορές αποκομίζουν την αίσθηση ότι η δουλειά τους ανήκει και ορίζεται εντός των σχολικών τειχών, χωρίς σύνδεση με άλλες πτυχές της ζωής.

Στο συγκεκριμένο έργο, το οποίο ξεκίνησε με δημιουργία γκράφιτι στους τοίχους του σχολείου, οι μαθητές σχεδίασαν σφραγίδες ενάντια στη βία, το μίσος, το ρατσισμό, τον εκφοβισμό σε 5 διαφορετικές γλώσσες μέχρι στιγμής, στο πλαίσιο του έργου eTwinning "Me in Time"

Το σχολείο μας απέκτησε έναν τρισδιάστατο εκτυπωτή όταν το 2017 κέρδισε τόσο το Ευρωπαϊκό αλλά και το Εθνικό βραβείο eTwinning, γεγονός που έκανε δυνατή την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου από τεχνικής πλευράς.
Το σημαντικότερο όμως είναι ότι μαθητές με διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες, πέρα από τη δυνατότητα να αποκτήσουν δεξιότητες στον χώρο των τρισδιάστατων εκτυπώσεων, ενθαρρύνονται να συμμετάσχουν δυναμικά με το έργο τους, μέσω του οποίου μπορούν στείλουν μηνύματα σε ένα ευρύτερο κοινό δίχως τον περιορισμό του σχολικού κτηρίου, ως χειραφετημένοι και ενεργοί συντελεστές.
Το συγκεκριμένο έργο ουσιαστικά αποτελεί μια δράση ενεργής συμμετοχής μαθητών, μέσω της οποίας διατυπώνουν τα μηνύματα που θέλουν να απευθύνουν στον κόσμο, τον κόσμο του μέλλοντός τους.

Τέλος, τα αρχεία μας είναι πλέον ανοιχτά και διαθέσιμα σε κάθε σχολείο/εκπαιδευτικό οργανισμό/άτομο που έχει πρόσβαση σε τρισδιάστατο εκτυπωτή και που θέλει να μοιραστεί και διαδώσει το μήνυμά μας.

Λήψη αρχείων: https://www.thingiverse.com/thing:3583242

θα χαρούμε πολύ εαν μας στείλετε φωτογραφίες από την δική σας δράση, σε περίπτωση που χρησιμοποιήσετε τα αρχεία μας.

Καλά σφραγίσματα! :)

Ιδέα/υλοποίηση: Δημήτρης Φωτίου, Γλύπτης - Εικαστκός
Συνεργάτης eTwinning: Ναταλία Τζίτζη, καθηγήτρια Αγγλικών
Συνεργαζόμενα σχολεία (μέχρι στιγμής): 10ο ΔΣ Ηλιούπολης // Szkoła Podstawowa nr 9 im. Władysława Łokietka w Sieradzu, Poland // CEIP MATA LINARES, Spain // Atatürk İlkokulu, Istanbul, Maltepe, Turkey
Κείμενα: Μαρία Τρανού, Θεατρική συγγραφέας - καθηγήτρια Αγγλικών

Ευχαριστούμε τους δασκάλους των τμημάτων κ.Κυριάκο Ντούμο και κ.Ελευθερία Ραφτοπούλου και το προσωπικό του σχολείου για την υποστήριξη.

stamps: a present for our future // Installation/collective action // key stage 1

Materials: ink, stryrofoam seets, 3D printed plastic, variable dimensions

Teaching art in primary school classrooms more often than not tends to produce work that is safely tucked away in school displays and exhibitions. While undoubtedly learning through doing, children as a result take away a notion of art making that is confined within the class or school walls, not directly related to other aspects of life.

In our current project we created stamps against racism, hatred, bullying and violence in 5 different languages so far, as part of the Me in Time eTwinning project, starting with creating a graffiti on the walls of our school.

Our school having acquired a 3D printer after winning the European, as well as the National eTwinning award in 2017, is what made this project technically possible.
More signinficantly however, children of diverse learning needs are having the chance not only to acquire skills in 3d printing, but are also encouraged to get actively involved in making art that gets their own messages across walls and out to the world, as empowered and active contributors.
Our project is therefore intended as an act of students's active involvement, where they create and articulate the messages they need to impact on the world, the world of their own future.

Finally, we release our files and make them available to any school/organization/individual with an access to a 3D printer, who wants to spread our message.

Download link: https://www.thingiverse.com/thing:3583242

If you use our files, you are more than welcome to send us your images from your own installation.

Enjoy stamping! :)

Concept/realization: Dimitris Fotiou, Sculptor - Art teacher
eTwinning project collaborator: Natalia Tzitzi, Teacher of English
Schools involved (so far): 10th Helioupolis Primary School, Helioupolis, Attica, Greece // Szkoła Podstawowa nr 9 im. Władysława Łokietka w Sieradzu, Poland // CEIP MATA LINARES, Spain // Atatürk İlkokulu, Istanbul, Maltepe, Turkey
Text: Maria Tranou, Playwright - Teacher of English

Many thanks to the head teacher, the class teachers and the school staff for their support.

#3Dprint #art #artclass #arteducation #education #stamp #Erasmus #eTwinning #ks1 #message #future #stem #action #future #installation #violence #bullying #racism