eTwinning-Πολιτιστικά Α'Δ/νσης: Αναφορά Δραστηριοτήτων Στ' τάξης για το σχ. έτος 2011-2012

Στις 28 Σεπτεμβρίου 2012 απονεμήθηκε σε εκπαιδευτικό/σχολείο και μαθητές η Εθνική Ετικέττα Ποιότητας eTwinning!!! για το έργο με τίτλο 'Profiling a Nation through the Arts'  

Στα πλαίσια του Προγράμματος Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης eTwinning οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ'  τάξης συνεργάστηκαν με Πολωνούς μαθητές από το σχολείο του Σέραντζ, εργάστηκαν για το project με τίτλο ?Profiling a Nation through the Arts? και προσπάθησαν να παρουσιάσουν το «Προφίλ του Ελληνικού Λαού μέσα από τις Τέχνες».
Στην αρχή της συνεργασίας, τον Οκτώβριο του 2011, ο κάθε μαθητής και μαθήτρια έφτιαξε στην τάξη μια σύντομη ταινία cartoon κι ένα ηχογραφημένο μήνυμα ώστε οι συνεργάτες μας να μάθουν ποιοι είμαστε.
Έπειτα δουλέψανε σε ζευγάρια και, αφού συλλέξανε στοιχεία από το διαδίκτυο,

τα συνθέσανε και παρουσιάσανε την Ελλάδα στους καινούργιους τους φίλους. «Ανεβάσανε» το Προφίλ των Μαθητών και το Προφίλ της χώρας μας, όπως κι όλες τις επόμενες δουλειές τους (όπως: αρχεία PowerPoint και βίντεο) στο TwinSpace δηλαδή στο χώρο εκείνο στο διαδίκτυο που μοιραζόμαστε με τους συνεργάτες μας. Εκεί επικοινωνήσανε με chat, σχεδιάσανε ο καθένας το ηλεκτρονικό του προφίλ, δημοσιεύσανε τις εργασίες τους ή τις σχολιάσανε στο TwinBlog. 

Το Δεκέμβριο του 2011 άρχισαν να ασχολούνται με έργα Ελλήνων καλλιτεχνών. Στόχος μας ήταν να παρουσιάσουνε στους συνεργάτες μας αντιπροσωπευτικά έργα από 5 τέχνες: Λογοτεχνία, Ζωγραφική, Μουσική-Χορό και Θέατρο. Η πρώτη τέχνη, η Λογοτεχνία συνδυάστηκε με το Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας της Πρώτης Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αθηνών .Η κ. Δανάη Μιχαλιού, δασκάλα του Στ1 και η κ. Δώρα Μπαρουτάκη, η θεατρολόγος του σχολείου οργάνωσανε το Στ1 και το Στ2, αντίστοιχα, σε ομάδες και τα παιδιά διαβάσανε βιβλία της γνωστής συγγραφέως Άλκης Ζέη. Η Στ? συμμετείχε και στο Μαραθώνιο Ανάγνωσης που διοργάνωσαν οι εκδόσεις «Μεταίχμιο» με βιβλία της Άλκης Ζέη. Στη συνέχεια, από τα βιβλία που διαβάσανε επιλέχθηκε «Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου». Τα παιδιά επισκέφθηκαν το διαδίκτυο με τα λαπτοπς του σχολείου και συγκεντρώσανε πληροφορίες για τη συγγραφέα, Άλκη Ζέη, για το έργο της και για το συγκεκριμένο βιβλίο. Μεταφράσανε τις πληροφορίες και ένα απόσπασμα του βιβλίου στα αγγλικά, ζωγραφίσανε ηλεκτρονικά ένα χαρακτηριστικό γεγονός από το βιβλίο και συνθέσανε δύο αρχεία PowerPoint για τους συνεργάτες μας, ένα για τη συγγραφέα και ένα για το βιβλίο. Επίσης, επισκεφθήκανε την Παιδική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου,

παρακολουθήσανε την παράσταση «Ο Μεγάλος Περίπατος του Πέτρου» και φτιάξανε στα λαπτοπς του σχολείου ηλεκτρονικά Quiz με θέμα το βιβλίο και τη συγγραφέα. Τέλος, η τέχνη της λογοτεχνίας συνδυάστηκε με τη δραματική τέχνη. Το βιβλίο «Η μοβ ομπρέλλα» δραματοποιήθηκε από τη θεατρολόγο του σχολείου, την κ. Δώρα Μπαρουτάκη και οι μαθητές του Στ1 έγιναν ήρωες της Άλκης Ζέη. (Πατήστε εδώ για να παρακολουθήσετε απόσπασμα από την τελική πρόβα)
Μετά τη λογοτεχνία ήρθε η σειρά της ζωγραφικής. Ο εικαστικός του σχολείου, ο κ. Αντώνης Κιουρτσόγλου εισήγαγε τα παιδιά στην ελληνική ζωγραφική του 20ου αιώνα. Έπειτα, επισκεφθήκανε την Εθνική Πινακοθήκη, παρατηρήσανε τους πίνακες από κοντά και φωτογραφήσανε εκείνους που τους άρεσαν. Στη συνέχεια, με τα λαπτοπς του σχολείου τους «κατεβάσανε» από την ηλεκτρονική σελίδα της Πινακοθήκης, συλλέξανε πληροφορίες για αυτούς και συνθέσανε στα αγγλικά παρουσίαση PowerPoint για την τέχνη της Ζωγραφικής με ενδεικτικά ελληνικά εικαστικά έργα του 20ου αιώνα.
Η επόμενη τέχνη ήταν η Μουσική που τη συνδυάσαμε και με το Χορό. Στόχος της δραστηριότητας ήταν να παρουσιάσουμε στους πολωνούς φίλους μας δύο χαρακτηριστικά δείγματα παραδοσιακής ελληνικής μουσικής και χορού. Αρχικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ? χρησιμοποίησανε τα λάπτοπς του σχολείου, μεταφράσανε στα αγγλικά δύο ελληνικά παραδοσιακά τραγούδια, το «Μήλο μου Κόκκινο» και το «Ικαριώτικο», συλλέξανε πληροφορίες από το διαδίκτυο για αυτά και φτιάξανε ένα αρχείο PowerPoint για τις τέχνες της Μουσικής & του Χορού. Στη συνέχεια, με τη καθοδήγηση του κ. Γιώργου Άνθη, του Μουσικού του σχολείου μάθανε να τα τραγουδάνε ενώ η κ. Έλενα Τσούπου, γυμνάστρια του σχολείου με ειδικότητα το χορό δίδαξε στα παιδιά τους αντίστοιχους χορούς, καλαματιανό και ικαριώτικο. Τέλος, ο κ. Βαγγέλης Χριστόπουλος, ο καθηγ. Πληροφορικής του σχολείου βιντεοσκόπησε τα παιδιά να χορεύουν και να τραγουδούν. (Πατήστε «Μήλο μου κόκκινο» και «Ικαριώτικο» για να παρακολουθήσετε τα βίντεο στο youtube και από την υπηρεσία βίντεο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου/vod.sch.gr)
Η 5η τέχνη που ασχολήθηκε η Στ΄στα πλαίσια του προγράμματος eTwinning ήταν το θέατρο. Από έλληνες θεατρικούς συγγραφείς επιλέχθηκε ο Ιάκωβος Καμπανέλλης ο οποίος θεωρείται ο θεμελιωτής της μεταπολεμικής ελληνικής δραματουργίας. Επιπλέον, ο Ιάκωβος Καμπανέλλης, όταν τον ρώτησαν ποια ήταν η φιλοδοξία του στο θέατρο, είχε πει ότι θα ήθελε, με μια σειρά από θεατρικά έργα, να ανακαλύψει τον Έλληνα σαν σύγχρονο άνθρωπο. Τα παιδιά έγραψαν στα αγγλικά τη βιογραφία του καθώς επίσης και πληροφορίες για το έργο και την εποχή του ώστε να δώσουμε στους Πολωνούς συνεργάτες μας μια γεύση από το ελληνικό θέατρο του 20ου αιώνα.
Από τα έργα του Καμπανέλλη επιλέξαμε «Το μεγάλο μας τσίρκο» που υπήρξε σταθμός για το ελληνικό θέατρο. Ανέβηκε το καλοκαίρι του ?73 στα χρόνια της δικτατορίας και οι παραστάσεις του ήταν στην ουσία οι μαζικότερες ? μέχρι το Πολυτεχνείο ? πολιτικές συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας. Για να διαλέξουνε την κατάλληλη σκηνή από το έργο και να τη μεταφράσουνε για τους συνεργάτες μας ομάδα μαθητών με συνοδούς γονείς και τις κκ Μπαρουτάκη και Τζίτζη, παρακολουθήσανε την παράσταση ?Το Μεγάλο μας Τσίρκο? των μαθητών του 9ου Γενικού Λυκείου Αθηνών (Διδασκαλία ρόλων: κ. Ρίτα Μοράρη) και αποφασίσανε να μεταφράσουνε την 14η Σκηνή όπου το άγαλμα του Κολοκοτρώνη συνομιλεί με το Ρωμιάκι και το Ρωμιό. Στη συνέχεια, η σκηνή 14 προσαρμόστηκε ώστε να μπορεί να γίνει αντιληπτή και από μη ελληνόφωνο κοινό αλλά χωρίς να υποβληθεί ο Κολοκοτρώνης στo «απαράδεκτο μαρτύριο» να μιλήσει αγγλικά (!!!). Η μετάφραση της Σκηνής 14 καθώς και οι πληροφορίες που συλλέξανε και μεταφράσανε τα παιδιά για το έργο και το συγγραφέα "ανέβηκαν" στη δραστηριότητα Greece-Drama στον ιστοχώρο της συνεργασίας. Τέλος, τα παιδιά ανέλαβαν ρόλους (άγαλμα, έλληνες μαθητές, άγγλοι και δανοί μαθητές) και ξεκίνησαν πρόβες. Πατήστε εδώ για να δείτε την τελική πρόβα της Σκηνής 14:Το Άγαλμα (Scene 14: The Statue). Όλο το σχέδιο εργασίας της Στ' τάξης για το σχολικό έτος 2011-12 παρουσιάστηκε σε σχετική εκδήλωση στις 12 Ιουνίου 2012. Όλα τα προϊόντα του σχεδίου εργασίας Ελλήνων και Πολωνών συνεργατών έχουν αναρτηθεί στον ιστοχώρο της συνεργασίας (TwinSpace)

H Υπεύθυνη του Προγράμματος eTwinning
Ναταλία Τζίτζη